UN-BOX: Athena (Agora Miniatures)

Už pár týždňov mám 'v šuplíku' nový príspevok do sekcie UN-BOX - malé preview malej figúrky od malej firmy - a síce sci-fi bohyňu Athenu od Agora Miniatures (sculpt Thomas David). Na stránky Agory som zablúdil už dávnejšie a ich modely s tematikou gréckych bájí a povestí mixnuté sci-fi ma oslovili.


Figúrky od Agora Miniatures


Firma nemá vo svojom portfóliu veľké množstvo modelov - momentálne ich je šesť, no majú svoje osobité čaro. Po chvíli váhania som sa rozhodol pre Athenu, ku ktorej bol fantastický artwork (autor Bertrand Benoit) ...


 Artwork bohyne Atheny


Model gréckej bohyne Atheny v 30 mm mierke za cenu 15 € som teda objednal a čakal. Po pár dňoch dorazila malá bublinková obálka, v ktorej bol patentný sáčok s obrázkom artworku a dielmi samotného modelu.





Musím priznať, že mi na chvíľu prebehli zimomriavky po chrbte pri predstave nechránených jemných resinových dielov v rukách Slovenskej Pošty, našťastie sa moje predtuchy nenaplnili. Všetky diely - celkovo 5, plus podstavec boli nepoškodené.


Obsah balenia

 
Jednotlivé diely sú nádherne vysculptené a odliate zo žltosivého resinu, deliace roviny takmer nie je vidieť. Detaily sú jemnučké a ostré a všetko do seba výborne zapadá. Trošku pozornosti treba venovať odstráneniu dielov zo spručiek, nakoľko diely sú veľmi jemné. Odstránenie liacich blán taktiež nezaberie mnoho času. Celkovo svojimi proporciami Athena pripomína žienky od Hasslefree Miniatures, len vďaka dlhým bionickým nohám je vyššia a pôsobí štíhlejším dojmom (ale u bohyne sa tomu nemožno čudovať :))). Trochu ma len zamrzelo, že sculptor oproti artworku trochu zjednodušil Athenine rozviate dlhé vlasy, ako aj látku vlajúcu okolo elektrickej kopie (ktorá si ako jedná vyžiadala malú reparáciu - vyrovnanie pri féne). Veľmi pekne pôsobí aj reliéf hlavy Medúzy na štíte.




Zostavená figúrka Atheny


Samotnému modelu vpodstate nie je čo vytknúť - zaujímavý koncept, krásny artwork, výborne zvládnutý detailný sculpt i odliatok. Nie sú potrebné takmer žiadne úpravy a zostavená figúrka pôsobí nádherným dojmom. Všetkým záujemcom ju môžem vrelo doporučiť. Ja sa k modelom tejto firmičky ešte rozhodne vrátim.



Oficiálny boxart modelu



ATHENA

Výrobca: Agora Miniatures (Thomas David)
Mierka: 30 mm (celková výška cca 7 cm)
 Materiál: resin
Počet dielov: 5 + plastikový okrúhly podstavec
Cena: 15.00 €
9 / 10

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?